בדיקה סונית מחיר

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים או להתקשר

בדיקה סונית היא בדיקה הכרחית לביצוע לאחר יציקת בטון ביסודות מבנה. בדיקה זו מיועדת לבחון את הימצאותם של ליקויים ופגמים ביסודות ולכן חייבת להתבצע על ידי גורמים מקצועיים עם הציוד המתאים ועם היכולת המקצועית לפענח את נתוני הבדיקה בצורה חכמה ונכונה, וכפי שנראה בהמשך, נתונים אלה הם לא תמיד חד משמעיים. אז מהי בדיקה סונית, כיצד מבוצעת הבדיקה, מה קורה עם הבדיקה מעידה על פגמים ביסודות המבנה, מי מבצע את הבדיקה וכמה היא עולה? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מהי בדיקה סונית וכיצד היא מבוצעת?

אם אינכם יודעים בדיקה סונית מהי, סביר להניח שאתם לא מגיעים מעולם הבנייה. בהינתן זה, חשוב תחילה לומר את הדבר הבא: בהזמנת בדיקה סונית מחיר הבדיקה יכול להשתנות בין ספק שירות אחד לאחר, אבל חשוב עוד יותר לוודא שספק השירות שבחרתם הוא לא רק זול, אלא גם מקצועי ויסודי. בכל זאת, מדובר ביסודות הבית שלכם וביסודות המבנה אין שום מקום לאולי או בערך.

איכות הבדיקה במחיר הוגן

אחרי שאמרנו את זה, אפשר להמשיך הלאה ולדבר על הבדיקה עצמה. בדיקה סונית היא בדיקה המיועדת לבדוק את איכות היסודות של מבנה לאחר יציקתם. במהותה, מבוססת הבדיקה על שליחת גלי קול אל תוך מעמקי היסודות ופענוח של גלי הקול המוחזרים. כדי להבין כיצד מבוצעת הבדיקה, יש להבין תחילה את מבנה היסודות. תהליך בניית יסודות מבוסס על השלבים המרכזיים הבאים: תחילה מבצעים קידוחי כלונסאות במיקומים המדויקים שסומנו על ידי מודד מוסמך. לאחר השלמת כל הקידוחים והכנתם כנדרש, מוכנסים הכלונסאות שהם למעשה כלובים עשויים מוטות ברזל. הכלונסאות הם אלו שאמורים להפוך את הבטון לבטון מזוין ולהעניק לו את החוזק המבני שלו. לאחר ייצוב הכלונסאות בצורה אנכית מושלמת ובמרכז הקדח, מתחילה יציקת הבטון שלמעשה ממלאת את הקדח ומייצבת את הכלונס במרכזה.

בסוף תהליך היציקה אמורים לבצבץ ממנה מספר קצוות של מוטות פלדה מהכלונס עצמו. לאחר 5-7 שבעה ימים במהלכם עובר הבטון תהליך של ייבוש, ניתן לבצע את הבדיקה הסונית. לצורך ביצוע הבדיקה יש להיעזר בציוד ייעודי לכך, קרי מכשיר שיודע לפענח גלי קול. לאחד ממוטות הפלדה של הכלונס, המבצבץ מעל יציקת הבטון מחברים חיישן המחובר אל מכשיר הפענוח. לאחר מכן, מכים עם פטיש פלסטיק מיוחד על גבי אחד ממוטות הפלדה האחרים שמבצבץ מעל היציקה. מכה זו שולחת למעשה גל קול אל עומק היסוד עד לתחתית הכלונס, ומשם מוחזר הגל כלפי מעלה. את הגל המוחזר קולט החיישן וכעת יש לנו שני נתונים: גל הקול שנשלח לכלונס וגל הקול שהוחזר ממנו.

פענוח בדיקה סונית

כעת, כשיש לנו נתונים על גל הקול שנשלח לכלונס וגל הקול שהוחזר ממנו, ולאחר שביצענו את התהליך מספר פעמים ועל גבי מוטות פלדה שונים, נוכל לגשת לשלב הפענוח. הפענוח עצמו אינו מבוצע בשטח אלא במעבדה מתאימה. בתהליך הפענוח נבחנים למעשה הפערים בין הגל שנשלח לגל שהוחזר ונבחנים אי סדרים כדוגמת רטט או תהודה חריגה של גלי הקול המוחזרים. כמובן, שמהנתונים הללו ועד פענוחם לכדי הצבעה על סוג של פגם ביסודות, מיקום הפגם והיקפו, נדרש ידע מקצועי נרחב, יכולת לעמוד על הדקויות השונות שיכולות לנבוע מהבדיקה כמו גם יכולת לזהות סממנים נסתרים ולא חד משמעיים, שיכולים להצביע דווקא על ליקויים משמעותיים. בדיוק מהסיבה הזאת, כאשר אתם מזמינים שירות בדיקה סונית מחיר הוא לא הפרמטר שצריך להנחות אתכם אלא דווקא הרמה המקצועית של מבצעי הבדיקה והגורמים המפענחים את תוצאותיה.

מה עושים אם מתגלים פגמים בבדיקה?

כעת אנחנו מגיעים לשלב נוסף של הבדיקה והוא שלב התגובה לתוצאותיה. שלב זה הוא הוכחה נוספת לכך שבהזמנת בדיקה סונית מחיר הוא לא הפרמטר החשוב ביותר, שכן אם נתגלו פגמים ביסודות, העלות של תיקונם תהפוך את עלות הבדיקה לזניחה וחסרת משמעות. ככלל, חשוב מאוד להבין מהו סוג הפגם ומה המיקום האפשרי שלו. כך למשל, יכול להיות שאחד ממוטות הכלונס נשבר או נסדק במהלך היציקה, או שנוצר חלל אוויר בתוך יציקת הבטון מה שפוגע מאוד בחוזק המבני של היסוד כולו. בהתאם לתוצאות הבדיקה, על המהנדס הקונסטרוקטור שאחראי לכל יסודות המבנה והשלד שלו, לקבל החלטה כיצד להתמודד עם הבעיה. ישנם מקרים בהם קיימות עדויות מהימנות שהפגם הוא זניח ואין כל טעם לתקן אותו. ישנם מקרים אחרים שהפגם הוא בהיקף כזה שלא ניתן להמשיך הלאה בפרויקט עד לתיקונו. במצב כזה, ייתכן שתידרש חפירה לעומק היסוד על מנת לבצע את התיקון, וייתכן שיוחלט על בניית יסוד חלופי במיקום אפשרי אחר.

ההחלטה היא כמובן החלטה הנדסית מקצועית שאותה חייב לקבל מהנדס קונסטרוקטור ובכל מקרה חשוב להבין שיש לה השלכות על העלות הכוללת, בהתאם לתנאי הסכם העבודה שחתמתם מול הקבלן המבצע. ישנם מקרים בהם הקבלן לוקח אחריות מלאה על עלויות מסוג זה, וישנם מקרים בהם הקבלן מלכתחילה נותן מחיר מוזל ובמקרה כזה, יתנה את התיקון בכך שהלקוח יישא בעלויותיו.

מי מבצע בדיקה סונית?

בדיקה סונית היא בדיקה סופר מקצועית, ועל אף שבשטח היא נראית אפילו כמו משחק ילדים (הכאה בפטיש על גבי מוט ברזל), בפועל מדובר בתהליך מאוד מקצועי שצריך להתבצע בצורה מאוד מדויקת עם הקפדה יתרה על מיקום החיישן, מתן המכה עם הפטיש ובחינה יסודית של מצב הבטון, ניקיון הבטון מכתמי בטון וכדומה. לאחר מכן, נדרשת גם רמה מקצועית גבוהה מאוד וניסיון רב בשלב הפענוח של תוצאות הבדיקה. בהתאם לכך, בדיקה סונית מבוצעת אך ורק על ידי חברות המתמחות בביצוע בדיקות הנדסיות בענף הבנייה ובעלות התמחות מיוחדת בתחום של בדיקות סוניות. אחת החברות המומחיות והמובילות בתחום זה היא חברת פייל טסט, שנהנית ממוניטין רב בקרב אנשי מקצוע רבים בענף הבניין.

מקצועיות ואמינות לפני הכל

כמו כן, לאחר החשיבות של ביצוע הבדיקה בצורה מקצועית ויסודית, חשוב מאוד שבהזמנת שירות בדיקה סונית מחיר לא יהיה הפרמטר שינחה אתכם כפרמטר בלעדי. מן הסתם, אתם לא אמורים להגיד כן לכל מחיר שמוצע לכם, וכמו כל שירות אחר שאתם מזמינים, גם בהזמנת שירות בדיקה סונית ליסודות המבנה שלכם, אתם בהחלט יכולים לנהוג על פי כללים צרכניים בסיסיים ולבצע השוואת מחירים. יחד עם זאת, אתם לחלוטין לא רוצים לקפוץ על הצעת המחיר הזולה ביותר רק בגלל שהיא הזולה ביותר. חשוב מאוד שתבחנו את הרמה המקצועית של החברה המבצעת, שתשמעו המלצות וחוות דעת של גורמים מומחים ובהתאם לכך, תנסו למצוא את החברה שמציעה לכם את המחיר הטוב ביותר עבור השירות המקצועי ברמה המקצועית הנדרשת.

איך תמצאו את החברה הזאת? ובכן, אם אין לכם היכרות עם ענף הבניין, את המשימה של בחירת חברה לביצוע בדיקה סונית, תצטרכו להשאיר לידי הקבלן המבצע, המהנדס או האדריכל שתכנן לכם את הבית. המדובר באנשי מקצוע שמעורים בתחום היטב ויודעים היטב מי פעיל בשוק, מי יותר טוב ומי פחות טוב. אתם רק רוצים להיות עם היד על הדופק בכל הקשור לעניין העלויות והרמה המקצועית, במיוחד אם עלויות השירות אינן נכללות בהסכם העבודה ואם מדובר בתוספת מחיר על ההצעה הראשונית שאישרתם עבור הפרויקט כולו. בכל מקרה, אם הבדיקה הסונית שלכם מבוצעת על ידי המומחים של חברת פייל טסט, אתם יכולים להיות רגועים שאתם בידיים טובות.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

בדיקות סוניות

אם זה עתה יצאתם לדרך עם פרויקט בנייה, אולי של הבית החדש שלכם ואולי של העסק או המפעל, סביר להניח

בדיקה סונית מחיר

בדיקה סונית היא בדיקה הכרחית לביצוע לאחר יציקת בטון ביסודות מבנה. בדיקה זו מיועדת לבחון את הימצאותם של ליקויים ופגמים

תקן כלונסאות

כלונסאות הם השלד החזק של היסודות והיסודות הם הרגליים החזקות של המבנה כולו. מה זה כלונס? כיצד נקבע גודל הכלונס

בדיקת כלונסאות

האם ולמה צריך לבדוק את הכלונסאות? באילו שלבים של תהליך הבנייה מתבצעת בדיקת כלונסאות? איך מתבצעת הבדיקה כאשר הכלונסאות יצוקות

בדיקה סונית לבטון

יסודות הם לחלוטין לא הרכיבים היחידים שמשפיעים על יציבותו וחוזקו המבני של מבנה, אבל הם ללא ספק אחד החשובים שבהם.

התקשרו עכשיו