עלות בדיקה סונית ובדיקה אולטרה סונית

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים או להתקשר

בדיקה סונית היא בדיקה שלא רבים מכירים, אך נחשבת לאחת הבדיקות החשובות בכל פרויקט של בניית מבנה. ככלל, הבדיקה הסונית, ובמבנים בעלי יסודות גדולים ורחבים, בדיקה אולטרה סונית, היא בדיקה שמיועדת לוודא את תקינות הכלונסאות ואת איכות יציקת הבטון של יסודות מבנה. עלות בדיקה סונית יכולה להשתנות בהתאם למספר היסודות, מורכבות הבדיקה וסוג המבנה ובהערכת הצעות המחיר המוגשות לכם, כדאי שתכירו את רכיבי העלות על מנת שתוכלו להעריך עד כמה ההצעות שקיבלתם הן סבירות ועל כך נדבר בשורות הבאות.

מהי בדיקה סונית ומהי בדיקה אולטרה סונית?

לכל מבנה יש יסודות – זהו כלל בל יעבור. לכל יסוד יש כלונס שמסביבו מלא קדח היסוד בבטון יסוד וגם זהו כלל בל יעבור. יסודות אלה הם "המשענת" של המבנה על שכבת הסלע הקשיחה בקרקע ולכן ישנה חשיבות קריטית שהיסודות יגיעו בדיוק לעומק הנדרש ושהיציקה שלהם תהיה רציפה ואחידה על מנת להבטיח שכל משקל המבנה עובר דרכם אל הסלע הקשיח שמתחת. לאחר החדרת הכלונס לאדמה ויציקת הבטון סביבו, כבר אין לנו שום יכולת לבחון בצורה ויזואלית את איכות היסוד ותקינותו וכאן נכנסת לתמונה בדיקה סונית.

בדיקה סונית היא בדיקה המבוססת על שליחת גלי קול אל תוך הכלונס וניתוח גלי הקול שחוזרים בחזרה אל פני הקרקע. באמצעות מכשור מיוחד ועל בסיס ידע מקצועי ייעודי, יודע מבצע הבדיקה לזהות את הפער שבין גל הקול שנשלח ובין גל הקול שהוחזר, ובהתאם לכך להסיק מסקנות לגבי אורך הכלונס הרציף, רציפות יציקת הבטון והימצאותם של פגמים לאורך היסוד. שליחת גלי הקול מתבצעת באמצעות מכות פטיש פלסטיק על גבי מוטות הכלונס הבולטים מעל פני הקרקע וניתוח גלי הקול החוזרים מתבצעת באמצעות חיבור חיישן למוט אחר באותו כלונס, חיישן שקולט את גל הקול החוזר ומתעד אותו. במהלך בדיקה סונית ייתכנו מספר מחזורי בדיקה כאלה עבור כל כלונס, הכל בהתאם לאיכות התוצאות המתקבלות.

מהי הבדיקה הסונית ?

לעומת הבדיקה הסונית המיועדת לבדיקת יסודות סטנדרטיים של בתים פרטיים ואף של בניינים משותפים, בדיקה אולטרה סונית היא בדיקה המיועדת ליסודות גדולים ורחבים, בדרך כלל של מבני תשתית כמו גשרים, מחלפים ומגדלים רבי קומות. בדיקה זו דורשת הכנה ייעודית בתוך היסוד עצמו, הכנה המבוססת על החדרת שני צינורות לצד הכלונס והשארתם בתוך היסוד כחלק בלתי נפרד ממנו. לצורך ביצוע הבדיקה מוחדרים דרך שני הצינורות משדר אחד ומקלט אחד, מורידים אותם עד שיא העומק ומעלים אותם חזרה תוך כדי שליחת אותות רדיו מהמשדר וקליטתם על ידי המקלט. בתום הבדיקה, ועל בסיס אותו עקרון של בחינת פערים בין גלי הרדיו שנשלחו ואלו שנקלטו, יכול מבצע הבדיקה לקבל תמונה מלאה לגבי איכות היסוד.

בדיקה סונית

כיצד נקבעת עלות בדיקה אולטרה סונית ועלות בדיקה סונית?

בדיקה סונית או אולטרה סונית מבוצעת במסגרת שירות מקצועי של חברות או גורמים פרטיים המתמחים בביצוע בדיקות הנדסיות בכלל ובדיקות סוניות בפרט. הבדיקה מבוצעת באמצעות מכשור מיוחד וציוד מיוחד ולאחר ביצועה, מתבצע פענוח של הנתונים על מנת להכין דו"ח ולהגיש המלצות ללקוח. עלות בדיקה אולטרה סונית או סונית נקבעת על כן, בהתאם למספר פרמטרים מרכזיים ובכלל זה, סוג המבנה וגודל היסודות, מספר היסודות, מורכבות ההגעה ליסודות וכל פרמטר אחר שיכול להשפיע על זמן ומורכבות הבדיקה בשטח. עוד כוללת העלות את הבלאי של הציוד שמגולם בדרך כלל בתוך המחיר המוצע ללקוח וכן עלות הניתוח והפענוח שמבוצעים למעשה במשרד נותן השירות לאחר ביצוע הבדיקה בשטח. ככל שהבדיקה יותר נרחבת ויותר מורכבת, כך העלות תהיה גבוהה יותר וישנו יחס ישר בדרך כלל בין עלות הבדיקה ובין גודל המבנה. עלות בדיקה אולטרה סונית היא בהגדרה גבוהה יותר מזו של בדיקה סונית, וזאת בשל מורכבות המשימה והציוד הנדרש.

מחיר זה לא הכל

ואחרי שאמרנו את כל זה, בדיקה סונית וכמובן גם בדיקה אולטרה סונית היא כאמור בדיקה מאוד חשובה בכל פרויקט בנייה ועל כן ישנה חשיבות רבה שהבדיקה תתבצע על ידי אנשים מקצועיים, עם ציוד חדיש ותקין שעובר כיול ועומד בתקן ועל בסיס פענוח וניתוח מקצועי של הנתונים. איכות העבודה נקבעת לא מעט בזכות יכולות איש המקצוע המבצע את הבדיקה ואנשי המקצוע המובילים בתחום גם גובים מחירים בהתאם. לעיתים המלצה שגויה של איש המקצוע יכולה להוביל להוצאות מיותרות בניסיון לתקן פגם שלא קיים או לסיכון יושבי המבנה לאור שגיאה בפענוח הנתונים באופן שלא מזהה פגם קריטי. מן הסתם, אתם לא רוצים ליפול לא במלכודת הזאת ולא בזאת ועל כן בבחינת עלות בדיקה סונית אתם לחלוטין לא רוצים לבחור אוטומטית בהצעה הזולה ביותר. וודאו שאת ההצעות שלכם אתם מקבלים מאנשי מקצוע ראויים ובעלי מוניטין, ורק לאחר שתדעו שאתם יכולים לסמוך על כל אחד מהם, תוכלו גם לבחור את ההצעה הזולה ביותר ביניהם. אל תתפשרו על פחות מזה.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

בדיקות סוניות

אם זה עתה יצאתם לדרך עם פרויקט בנייה, אולי של הבית החדש שלכם ואולי של העסק או המפעל, סביר להניח

בדיקה סונית מחיר

בדיקה סונית היא בדיקה הכרחית לביצוע לאחר יציקת בטון ביסודות מבנה. בדיקה זו מיועדת לבחון את הימצאותם של ליקויים ופגמים

תקן כלונסאות

כלונסאות הם השלד החזק של היסודות והיסודות הם הרגליים החזקות של המבנה כולו. מה זה כלונס? כיצד נקבע גודל הכלונס

בדיקת כלונסאות

האם ולמה צריך לבדוק את הכלונסאות? באילו שלבים של תהליך הבנייה מתבצעת בדיקת כלונסאות? איך מתבצעת הבדיקה כאשר הכלונסאות יצוקות

בדיקה סונית לבטון

יסודות הם לחלוטין לא הרכיבים היחידים שמשפיעים על יציבותו וחוזקו המבני של מבנה, אבל הם ללא ספק אחד החשובים שבהם.

התקשרו עכשיו